Saturday, September 4, 2010

melayu


tanya diri sendiri apa maksud Melayu. Gua pasti lu orang x boleh jawab. Melayu?, satu bangsalah kan. Memanglah tapi kenapa Melayu. Kau tak tahu. Kenapa Mahathir kata Melayu mudah lupa. Cuba kau goole atau yahoo Melayu tengok apa keluar

gadis melayu betudung bogel pemuda melayu seks melayu sekarang bohsia melayu jilat pantat

cuba kau google cina atau india apa keluar. ada ke india cina seks. india cina bohsia. Gua ada seorg kawan. Baguslah dia memang satu Malaysia. Gua tabik. Mungkin pernah bersekolah dia sekolah cina buat dia ni ada nilai bersatu padu sesama bangsa. bukan gua nak racist ke apa. Kau Melayu, mungkin kau ada masalah dengan bangsa kau sendiri tapi perlu ke kau kutuk bangsa kau di depan bangsa lain. Yang jelas diorg tak pernah kelas dengan bangsa melayu. Mcam gitu ke bro kau tunjuk siapa Melayu. Malaysia, MALAY. Negara kita bro. Kau mungkin melayu jawa daripada endon. Tapi ya, apa gua peduli. Tapi gua ada peduli bila kau persoal kan melayu dan islam. Melayu dan islam mmg kau x boleh pisahkan. Dunia sekarang memang lah kau tak boleh nak ckap Melayu tu mesti islam. Tapi sementara kau melayu dan kau islam perlu ke kau bagi bangsa lain salah fahm dengan melayu.

Terus terang gua bukan lah babi patriotik atau sealim imam dekat masjid masjid subang. Tetapi sementara gua masih sedar gua ni Melayu dan islam. Sedar macam mana melayu sekarang. gua akan cuba ubah bro. Jadi x jadi itu lain cerita. Asal gua ada niat bukannya kutuk bangsa sendiri bila tahu bangsa sendiri dah hanyut. Bila kau tengok bangsa laen dah maju dan tinggal kan melayu.