Monday, June 28, 2010

Islam dan Mesut Özil

Ich glaube an die Religion des Islam. Ich glaube Allah und Frieden.Mesut Özil gehen. GERMANYYY!

Allahuakbar, Allah maha besar, dan gua bangga, gua di lahirkan islam. Islam agama gua. Islam landas hidup gua. Tapi apa kena mengena Islam dan world cup, ada ada.

Sekarang siapa tak tahu tengah world cup 2010. Nenek gua pun tahu, siapa x tahu mungkin meraka yg tidak waras. Dari sudut pemikiran positif, mungkin orang di palestin yang sebuk menjaga keluarga dan maruah agama. Teruskan usaha. Gua harap gua sedang jaga maruah Islam juga, sebagaimana sedara kita di negara2 Islam yang lain. Bila Israel serang Palestin pemuda pemuda islam kononnya mahu balas dendam, keluarkan kata2 kesat, boikot barangan keluaran Israel. Tapi ada kita semua sedar, bila kau on tv, sebenarnya Israel dah berjaya dapatkan kita semua. Kau online facebook. Kita dah tambahkan dana Israel untuk membuat peluru peluru yang membunuh saudara saudara kita di Palestin. Gua pun buat, jadi gua rasa sumpah seranah xda progress dalam membantu sedara kita. Apa kata kau sembahyang dan doa permudahkan urusan meraka di sana.

Balik kepada Wolrd Cup 2010. Germany berjaya balas balik perlawanan yg di mana before ini, tahun 2001. England membelasah (membelasah ceh2 macam pengulas bola sepak) German 5-1. dan tahun ini 4 gol dari German dan 1 gol dari England. Walau kurang 1, gua pedulik ape. Best german kalah kan England yang ramai superstar player mcm rooney, lampard, walcott and bla bla ramai lagi, even gerard dari liverpool pon. tapi haih tuih.

Tapi kan apa kena mengena world cup ni dengan Islam, belum jawab jawab lagi. Ada ada, antara pemain german ialah podolski and Mesut Ozil. Podolski lantak lah dah popular xnak gua cita.


Ozil baru 21 tahun, ceh ada chance. Mak bapak dia orang Turki. Banyak tidak tahu, ozil beragama Islam. Tapi dia membesar kat German. dia dah main 11 kali game international. Dan dia dah di puja puja serta di puji puji oleh banyak pemain senior dan jurulatih dia sendiri. Sekarang chelsea, manchester, arsenal tengah berebut2 kan dia. Apa barang dia nak kat gua je. Erm apa yang buat gua tiba2 je nak cita pasal mamat ni sebab dia tiba2 IM gua. HAHAHA xdelah. gua tengah tgk highlight world cup kat ASTRO SUPERSPORT 806. Tiba tiba muncul kisah dia, apa yang buat gua rasa kagum, dia tengah baca Al Quran before game mula. Gua cuba cari kat youtube tapi xde. Gua just jumpa video dia baca doa sebagai seorang islam.


ada Messi pulok, hang tgk Ozil je


skill dan best shoot dia